donderdag 11 augustus 2011

School must haves...

Voor veel mensen die mijn blog bezoeken word volgend jaar hun eerste jaar op de middelbare school, nou meiden, en misschien wel jongens, gefeliciteerd! Jullie worden echte brugmuggen, en het is best iets waar je trots op mag zijn. :) Je gaat weg van de basis school, en natuurlijk ga je al je vriendinnen missen, so did I! Maar op de middelbare school begin je op nieuw, onderaan in de eerste klas. Nieuwe klas, nieuwe vriendinnen, nieuwe leraren en voor als nieuwe school spullen! Vandaag ga ik jullie laten zien wat eigenlijk het belangrijkst is om altijd bij je te hebben, en wat voor dingen je moet kopen. Voor mij is word dit al weer mijn 3e school jaar op de middelbare school, ik ga naar 3 HAVO en met 3 jaar ervaring mogen jullie van mij aan nemen dat je deze dingen echt nodig hebben!
Zo dat was een lange intro, maar het is gewoon heel erg belangrijk dat je al tijd alle goede school spullen bij je hebt als je op de middelbare school zit. Natuurlijk komt er ook nog een berichtje over wat voor "meiden spullen", zo als make-up, je mee moet of kan nemen naar school. Maar voor nu gaat het echt alleen om de schriftjes, pennen en potloden.

Dit zijn wel zo'n beetje de spullen die je allemaal in je etui moet hebben, als je geodriehoek niet past, stop hem tussen je agenda. En als je rekenmachine en passer niet passen kan je die ook gewoon los in je tas stoppen. Maar wat ik in mijn etui heb is: 4 potloden, 3 pennen, papier clipje, gummetje, een schaartje en een lijmstift(staat niet op de foto).














Hier boven zie je mijn etui, die heb ik van de hema en koste €1,50. Ik heb expres een kleine gekozen omdat ik anders veel te veel spullen mee ga nemen, en dan past ie niet meer in m'n tas. Maar het is maar net wat je zelf fijn vind!














Dan even over boeken kaften, in het eerste school jaar word en vrij streng op gelet omdat het je boeken beschermd, en als je een beschadigd boek in leverd kan je dat behoorlijk wat kosten. Nu is kaften niet de aller leukste bezigheid. Maar Sinds kort bestaan er stoffen boeken kaften, deze kan je makkelijk om je boek heen vouwen, en bij de hema kosten ze €1,95 en bij de V&D en Bruna enzo heb je ze ook van merken voor €4,95.














Simpele instructies :)














Schriften, zorg er voor dat je er hier echt genoeg van hebt! Sommige leraren geven namelijk zelfs straf als je alleen al een schriftje niet bij je hebt. I know, lullig. Maar je doet er niets aan.














Ik heb deze van de blokker, 1 of 2 euro voor 4 schriftjes met ringen.














 Grote schriften, lijntjes en ruitjes.














Zorg er voor dat je grote ruitjes hebt voor wiskunde, is makkelijk met tekenen, en minder verwarrend met schrijven.














23 rings map van de action, cker niet meer als 1 of 2 euro, en erg handig voor aantekeningen en sommige werk boeken.














 Zorg dat je genoeg papier hebt, en tab bladen zijn makkelijk om je werk van elkaar te scheiden.














En zorg er voor dat je genoeg snel hechters in huis heb, voor als je werk stukken in moet leveren.













Als je voor tekenen potloden moet hebben raad ik je aan om deze in een ijzeren doosje te hebben. Want kartonnen doosjes worden helemaal vermorzeld in je tas en als je ze in een etui stopt kunnen ze beschadigen. Zo blijven ze heel en netjes.














En als laatste is een Agenda natuurlijk geen overbodige luxe, de mijne is van paul frank. :)

Hopelijk hebben jullie hier wat aan, en help ik jullie een beetje. Natuurlijk is voor sommige de stap van basis naar middelbaar erg groot en soms zelfs eng. Soms zal je echt denken in wil terug. Maar als je eenmaal nieuwe vriendinnen hebt, en je hebt het naar je zin, zal je het ook een beetje vergeten. Maar vergeet niet je andere vriendinnen ook nog aandacht te geven!

Ik heb een nieuw bewerkings programma voor filmpjes dus heeeeel misschien is binnen kort mijn eerste video er. Maar ik moet nog even een beetje moed verzamelen om het op Youtube te zetten.


Was dit nuttig? Vonden jullie het leuk?


<3 Anne