vrijdag 21 oktober 2011

Lush dirty toothy tabs

 Haai meiden, sinds een tijdje geleden ben ik echt super fan van lush! Ik ben er een paar keer geweest, en ben die keren niet met lege handen naar huis gegaan. Een tijdje terug kocht ik de toothy tabs, een tabletje om je tanden mee te poetsen? Ben je benieuwd lees dan verder.








Eerst over de geuren en smaken, er zijn nog meer soorten toothy tabs op de website van lush kan je ze bekijken. Ik wou eigenlijk breath of god hebben, maar die waren uit verkocht en die zouden ook voor een tijdje niet komen. Dus toen heb ik voor deze gekozen. En voor de €3,75 die ze kosten kan je er nog wel een paar uit proberen.
Maar de geur; deze ruiken naar het Dirty Perfume van Lush.

Met het geurtje heb ik niet zo veel, sowieso niet met de geurtjes van Lush, sommige zijn wel lekker, maar dan kies ik natuurlijk net weer de duurste uit. Maar wat ze over deze geur zeggen:
Hoewel de naam anders doet vermoeden is deze geur heerlijk fris! Spearmint, tijm, lavendel, dragon en nog een aantal andere ingredienten vormen samen een opwekkend parfum.

Dat is inderdaad ook je eerste reactie als je aan de toothy tabs ruikt, lekker fris, en niet te veel gedoe. Qua smaak is het niet bijzonder, niet heel munt achtig maar gewoon een beetje saai eigenlijk. Ik weet niet of het bij de andere ook zo is, maar bij deze hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat het niet lekker smaakt.













Hoe gebruik je ze!? Misschien weet je het al, maar ze zijn heel klein, dus wat je doet is: Je kauwt hem kapot tussen je voor tanden en dan pak je een natte tanden borstel en begin je te poetsen. Het voel heel grappig, allemaal korreltjes tussen je kiezen, dus je moet wel even je mond spoelen met water als je klaar bent om alle stukjes weg te halen. Het geeft niet het zelfde effect als gewone tandpasta, maar het voelt wel schoon. Ik denk dat ik deze voor al ga gebruiken als ik eens een weekendje weg ga omdat het een heel klein doosje is. Sowieso is dit niet goed voor dagelijks omdat er weinig fluor in zit, en dat is niet heel geweldig voor je tanden.

In een doosje zitten 40 tabletjes, en het kost €3,75 per doosje.

Conclusie:
Een leuk idee, maar niet geschikt voor dagelijks. Wel handig voor een weekendje weg.

Ben je nu nieuwschierig hoe het voelt? Hihi.
xxx Anne.